Вправи для підготовки артикуляційного апарату до постановки сонорних звуків
Виконувати вдома кожен день артикуляційну гімнастику по 10-15 хвилин перед дзеркалом.
Всі вправи виконувати повільно і чітко.
Дитина обов’язково повинна бачити у дзеркалі, що робить її язик. Дорослі не замислюються, де знаходиться у певний момент язик. У нас артикуляція - автоматизована навичка, а дитині необхідно через зорове сприйняття набути цього автоматизму, вправляючись у вимові звуків.
Мета артикуляційної гімнастики - розвиток рухливості органів мовленнєвого апарату, відпрацювання правильних, повноцінних рухів артикуляційних органів необхідних для правильної вимови звуків.
- „Посмішка” Посміхнутися широкою посмішкою, утримувати губи в такому положенні 5-10 сек.
- „Паркан” Посміхнутися широкою посмішкою. Показати зубки. Утримувати губи в такому положенні 5-10 сек.
- „Лопаточка” Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Слідкувати, щоб язик не тремтів. Утримувати 15 сек.
- „Млинець” Широкий язик покласти на нижню губу та промовляти: „пя-пя-пя”, поплескуючи язичок верхньою губою. Виконувати 15 сек.
- „Смачне варення” Висунути широкий язик, облизати верхню губу та заховати язик у рот. Повторити 15 разів.
- „Конячка” Присмоктати язик до піднебіння, клацнути язиком. Клацати повільно, потім швидко. Розтягувати під’язикову зв’язку. Виконати 15 разів.
- „Барабан” Відкрити рот. Стукати кінчиком язика за верхніми зубами, вимовляючи звук [д]. Темп поступово зростає. Виконувати 15 сек.
- „Чашечка” Рот широко відкрити. Широкий язик підняти угору. Потягнутися язиком до верхніх зубів, але не торкатися їх. Утримувати 15 сек.
- „Котик” Висунути широкий язик „чашечкою” та рухати ним вперед і назад, „набираючи молоко”. Виконати 15 разів.
- „Індик” Трохи відкрити рот, покласти широкий язик на верхню губу, рухати переднім краєм язика по верхній губі вперед і назад. Спочатку рухи повільні, потім прискорити темп і додати голос, поки не почується: ,,бл-бл-бл”. Виконувати 15 сек.
- „Щіточка" Відкрити рот, посміхнутись, показати зуби. Кінчиком язика „чистити” верхні потім нижні зуби, рухаючи ним в різні боки. Нижня щелепа не рухається. Виконувати 15 сек.
- „Цукерка” Відкрити рот. На широкий кінчик язика ,,покласти” уявну іриску. Після чого ніби ,,приклеїти ірискою” язик до альвеол (горбиків за верхніми зубами). Рот залишається відкритим на рахунок до 5-ти.
- „Грибок” Відкрити рот. Присмоктати язик до піднебіння. Не відриваючи язик від піднебіння, сильно відтягнути вниз нижню щелепу. Розтягувати під’язикову зв’язку. Зробити 15 разів.
- „Гойдалка” Відкрити рот, покласти широкий язик за нижні потім за верхні зуби. Рухати язиком в повільному темпі. Виконати 15 разів.
- „Пензлик” Посміхнутися, відкрити рот і „пофарбувати” широким кінчиком язика тверде піднебіння. Язик рухати вперед-назад. Виконати 15 разів.
- „Гармошка" Посміхнутися, „приклеїти” язик до піднебіння і, не відриваючи його, закривати і відкривати рот.
- „Слоник” Губи витягнути трубочкою (хоботок), зробити глибокий повільний вдих потім глибокий повільний видих. Щічки не надувати. Виконати 15 разів.
Немає коментарів:
Дописати коментар