середа, 30 вересня 2020 р.

 

Вправи для підготовки артикуляційного апарату до постановки сонорних звуків 

      


Виконувати вдома кожен день артикуляційну гімнастику по 10-15 хвилин перед дзеркалом.                

Всі вправи виконувати повільно і чітко.                                                                            

Дитина обов’язково повинна бачити у дзеркалі, що робить  її язик. Дорослі не замислюються, де знаходиться у певний момент язик. У нас артикуляція - автоматизована навичка,  а дитині необхідно через зорове сприйняття набути цього автоматизму, вправляючись у вимові звуків.

Мета артикуляційної гімнастики - розвиток рухливості органів мовленнєвого апарату, відпрацювання правильних, повноцінних рухів артикуляційних органів необхідних для правильної вимови звуків. 

  • „Посмішка”  Посміхнутися широкою посмішкою, утримувати губи в такому положенні 5-10 сек.     
  • Паркан” Посміхнутися широкою посмішкою. Показати зубки. Утримувати губи в такому положенні 5-10 сек.                        
  • Лопаточка” Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Слідкувати, щоб язик не тремтів. Утримувати 15 сек.
  • „Млинець”  Широкий язик покласти на нижню губу та промовляти:  „пя-пя-пя”,  поплескуючи язичок верхньою губою. Виконувати 15 сек.                     
  • Смачне варення” Висунути широкий язик, облизати верхню губу та заховати язик у рот. Повторити 15 разів.  
  • Конячка” Присмоктати язик до піднебіння, клацнути язиком. Клацати повільно, потім швидко. Розтягувати під’язикову зв’язку. Виконати 15 разів.
  • „Барабан”  Відкрити рот. Стукати кінчиком язика за верхніми зубами, вимовляючи звук [д]. Темп поступово зростає. Виконувати 15 сек.
  • „Чашечка” Рот широко відкрити. Широкий язик підняти угору. Потягнутися язиком до верхніх зубів, але не торкатися їх. Утримувати 15 сек.                                              
  • „Котик” Висунути широкий язик  „чашечкою” та рухати ним вперед і назад, „набираючи молоко”.  Виконати 15 разів.
  • Індик”  Трохи відкрити рот, покласти широкий язик на верхню губу, рухати переднім краєм язика по верхній губі вперед і назад.  Спочатку рухи повільні, потім прискорити темп і додати голос, поки не почується: ,,бл-бл-бл”. Виконувати 15 сек. 
  • ЩіточкаВідкрити рот, посміхнутись, показати зуби.  Кінчиком язика  „чистити” верхні потім нижні зуби, рухаючи ним в різні боки. Нижня щелепа не рухається. Виконувати 15 сек. 
  • „Цукерка” Відкрити рот. На широкий кінчик язика  ,,покласти” уявну іриску. Після чого ніби  ,,приклеїти ірискою” язик до альвеол (горбиків за верхніми зубами).  Рот залишається відкритим на рахунок до 5-ти. 
  • Грибок” Відкрити рот. Присмоктати язик до піднебіння. Не відриваючи язик від піднебіння, сильно відтягнути вниз нижню щелепу. Розтягувати під’язикову зв’язку.  Зробити 15 разів.
  • Гойдалка” Відкрити рот, покласти широкий язик за нижні потім за верхні зуби. Рухати язиком в повільному темпі. Виконати 15 разів.                                                 
  • Пензлик” Посміхнутися, відкрити рот і „пофарбувати” широким кінчиком язика тверде піднебіння. Язик рухати вперед-назад. Виконати 15 разів.
  • Гармошка" Посміхнутися, „приклеїти” язик до піднебіння і, не відриваючи його, закривати і відкривати рот.
  • Слоник” Губи витягнути трубочкою (хоботок), зробити глибокий повільний вдих потім глибокий повільний видих. Щічки не надувати. Виконати 15 разів.   

Немає коментарів:

Дописати коментар